Alla inlägg den 27 maj 2010

Av Keja - 27 maj 2010 11:17


Fick av en händelse se vad Miljöpartiet i Jämtland funderar på att lansera som val-plattform till valet i höst.


Det är som vanligt ett evigt tjatande om att fasa ut fossila bränslen och satsa på sol vind och vatten, men jag fick se effekterna i Östergötland av enorma vindkraftparker.


Jag blir mörkrädd över tanken på att man vill bygga enorma vindkraftsparker i natursköna Jämtland,det som jag ställer mig frågan är om 1 namnet på riksdagslistan som själv är Same (renägare)skulle acceptera en massa infrastruktur (vägar)där han bedriver sin verksamhet.


Sen går man ut och kräver en ratificering av ILO-169 konventionen om ursprungsbefolkningens rättigheter, men det är ju hedersamt att dom vill det men vi som kan historien vet att så kommer det inte att ske för så länge S-riksdagsledamöter från dom tunga norrlandslänen sitter i riksdagen så kommer det bli bara en utopi.


Jag sympatiserar med dom gröna men jag köper inte deras argument längre kring miljö och hur man ska fasa ut dom fossila bränslen som vi har att förfoga över i Norrlandslänen, för vinner dom röd-gröna då får vi räkna med ca 49 öre skattehöjning av bensinen.


Men eftersom dom 2 första namnen på riksdagslistan är Samer (Cello+Glen) så kan dom väl gå ihop och bilda en ekonomisk förening där man kan hyra ut renar till folk som behöver åka många mil till affär sjukvård etc etc.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till Stadslappen..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards