Alla inlägg under september 2010

Av Keja - 25 september 2010 11:47


Analys av valet 2010


Ja val kvällen blev som jag misstänkte en jätterysare man slets mellan hopp och förtvivlan,jag tror inte jag har varit med on något mera spännande för ena minuten så var SD inte i vågmästarposition för att nästa minut sitt på vågskålen.


Här i östersund så konstaterar jag att Östersundarna har straffat Carina Zetterström (oppositionsråd), för hennes krumbukter och kovändningar i arena frågan, vi väljare är inte dummare än att vi ser sånt.


Men nu verkar det bli Moderaterna som tar oppositions rollen här i kommunen och jag gissar att det blir Herr pelle jöns (Pär Jönsson)som får den rollen, jag gissar att han kommer gå ut stenhårt mot majoriteten, för han är skicklig på att utnyttja media för sina tankar.


Tyvärr så kommer Sd få en pats i kommunen och det är bara att beklaga, men i allt elände så kommer troligen den platsen innehas av en pensionär som inte verkar veta ett enda dugg vad partiet har för program, för han sa i radion att han skulle läsa på Sd partiprogram.Min fundering är då förljande, bör man inte ha läst på lite innan man ställer sig som företrädare för ett parti.


Vänstern ja vad ska man säga om dom mer än att dom lever kvar i sin bubbla där all form av privatisering är av onda,det verkar som dom inte har sett att vårat samhälle går framåt,Det verkar som konrad får fortsätta som ordf för socialnämnden i 4 år till och det är bara att beklaga.


Socialdemokraterna det stora samhällsbärande partiet har som en stor val verkligen gått på grund och sitter hårt fast,men här i Östersund och i länet är dom väldigt starka, men någon större förändring är inte att förvänta för det är samma gråa gäng som ska fortsätta att styra i östersund och som sagt här ska man endast ägna sig åt att förvalta.


Miljöpartiet fick en kraftigt stöd för sin politik och jag har nog en liten del i deras framgång, för folk fick upp ögonen att Mp är inte bara miljö och gröna frågor utan också dom svåra sociala frågornas parti.Men efter jag lämnade lokal avd så ska det bli intressant att se vart partiet nu tar vägen.Jag är rädd att inriktingen kommer drastiskt förändras till en uteslutande grönare linje där dom socialpolitiska frågorna kommer att hamna i skymundan och förlorarna i dett blir dom som måste ta hjälp av Socialförvaltningen för att få rätsida på sitt liv.


Kristdemokraterna får nog mera inrikta sig på att be till gud,för folk köper inte deras argument längre.


Folkpartiet fick ochså en hård dom av väljarna men tyvärr så sliper inte vi kommuninnevånare den externa kommunjuristen som tror att han vet allt, men någon förnyelse det hittar man inte hos dom.


Bye bye

Presentation


Välkommen till Stadslappen..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards