Direktlänk till inlägg 6 juli 2010

Förvirrande tankeställning

Av Keja - 6 juli 2010 13:12


Nu är den politiska cirkusen i Almedalen i full fart.


Jag har granskat dom politiska utspelen som har haglat över oss vanliga medborgare, för nu ska vi dödliga övertygas att vi har den bästa lösningen för Sverige och vi vet hur landet skall skötas.


Jag tvingas konstatera att en röst på Mona Sahlin (s) är en bortkastad röst, för hon har tappat den glöd hon tidigare hade när hon satt som minister i olika regeringar,och att rösta på Vänstern är för mig helt uteslutet för dom har ingen som helst verklighetsförankring hur vårat samhälle i dag fungerar.


Miljöpartiet är det parti som ligger mig närmast men tyvärr så får även dom nobben av mig för dom har mycket att bevisa inom dom sociala frågorna,för det är mycket snack och liten verkstad av ledande politiker inom partiet.


Moderaterna ja egentligen så skulle det kunna vara ett tänkbart alternativ, men ideologiskt så ligger dom förmycket till höger och deras skattesyn skrämmer mig ibland.


Centern Kristdemokraterna Folkpartiet är inget alternativ för mig alls för dom är bunt flummare och specielt Centern, för det partiet har totalt tappat alla respekt för människor.


Vad är slutsatsen av detta ?, jo att min röst kan i ren protest hamna hos Sverigdemokraterna för deras politik är rasistisk och lider av en stor islam-fobi samt uttalat stöd att vi samer inte ska få åtnjuta våran minoritets ställning..


Men mycket kan hända under slutspurten men man måste få fundera och tänka kring alternativen..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Keja - 23 februari 2011 09:14

Lopme Naestíe   Ankarede midsommarfirande samt Jokkmoks vintermarknad har jag besökt och bägge platsera har givit mig många härliga minnen som jag bär på, jag tänker inte så mycket på själva ställena även om dom ger starka intryck. Jag tänke...

Av Keja - 17 februari 2011 13:55

Tankar kring ett mångkulturellt Jämtland-Staare!!   När jag i morse lyssnade på nyheterna från Radio-Jämtland så berättade man om att det finns plander på att på stadsdel norr bygga en Moské. Min första tanke som slog mig var att det skulle bef...

Av Keja - 18 januari 2011 11:39

Rådhuset den sista röda borgen.   Jag har varit väldig sparsam med min kritik mot det Röd-gröna sammarbetet, men nu känner jag att det är dags att syna det ohelig sammarbetet i sömmarna lite närmare. Jag hade förhoppningar efter valet att Mp...

Av Keja - 1 december 2010 13:22

  Bjäller Klang..   Ja nu är det bara början av årets mest intensiva månad som kulminerar den 24 dec "Julafton"   Nu ska jag skriva min önsleista och den kommer innehålla både det ena och det andra.   1:Regeringen ratificerar Ilo-konven...

Av Keja - 25 september 2010 11:47

  Analys av valet 2010   Ja val kvällen blev som jag misstänkte en jätterysare man slets mellan hopp och förtvivlan,jag tror inte jag har varit med on något mera spännande för ena minuten så var SD inte i vågmästarposition för att nästa minut s...

Presentation


Välkommen till Stadslappen..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards