Alla inlägg under januari 2011

Av Keja - 18 januari 2011 11:39

Rådhuset den sista röda borgen.


Jag har varit väldig sparsam med min kritik mot det Röd-gröna sammarbetet, men nu känner jag att det är dags att syna det ohelig sammarbetet i sömmarna lite närmare.


Jag hade förhoppningar efter valet att Mp i Östersund skulle få ännu mera politisk insyn i både nämnder och i Ks samt även en ordförande post till, men jag tvingas konstatera att man har sålt bort sin gröna politik för ett minimum.

Miljöpartiet har fortfarande en ordf som också har titeln kommunalråd men sen när det gäller nämnderna så ser det ungefär lika ut som förra mandat perioden, tittar jag speciellt på den nämnd jag tidigare satt (socialnämnden ) så har miljöpartiet fortfarande en ersättar plats.


Men jag har pratat med en del medlemmar som är verksamma i Östersund och dom håller med mig att gruppledaren förhandlade bort den sits som egentligen Miljöpartiet egentligen med tanke på valresultatet, för det handlade nog mest om att gruppledaren ville rädda sin egen politiska tid på bekostnad av dom övriga dvs kommunalrådstiteln var mera viktig än att miljöpartiet

Jag gjorde rätt som klev av för jag har aldrig accepterat denna bleka uppgörelse utan en intern strid för nu har man sålt bort sin identitet som ett grönt alternativ, nu agerar man skynke för Sossarnas  samt Kommunisternas inkompetens inom miljöpolitiken.


Nä för mig är en grön politik en politik som utmanar och väcker känslor både negativ och positivt men icke i Östersund för man sålde bort sin ideologiska identitet för maktens skull..




Presentation


Välkommen till Stadslappen..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards